Premium content ophalen
  • De populaire video-app TikTok gaat door AI-software gegenereerde advertenties brengen, gebaseerd op gezichten van betaalde acteurs en influencers.
  • TikTok wil merken en influencers helpen om sneller content te maken in verschillende talen.
  • Contentmakers hebben eerder hun zorgen geuit over hoe generatieve AI hun verdienmodel zou kunnen raken.
  • Lees ook: Khaby Lame is wereldwijd de populairste persoon op TikTok: dit zijn z’n ambities.

TikTok rolt een tool uit waarmee merken advertenties kunnen brengen die door AI-software worden gegenereerd. De reclames maken gebruikt van data van betaalde acteurs en influencers die door software op basis van artificial intelligence (AI) worden aangepast.

De populaire video-app wil zogenoemde “avatars” aan gaan bieden, die getraind zijn met het uiterlijk van betaalde acteurs, met een licentie voor commercieel gebruik.

Deze functionaliteit moet adverteerders in staat stellen om aangepaste avatars te maken, die lijken op een influencer of een andere representant van een merk, met opties om advertenties in diverse talen uit te brengen.

Premium content ophalen